Mamy dwie selekcje do OFFeliady
OFFeliada, festiwal organizowany od 2007 roku w Gnieźnie, ma na celu popularyzację dorobku młodej polskiej kinematografii offowej oraz promocję szeroko rozumianej kultury niezależnej. Imprezie towarzyszą liczne spotkania z zaproszonymi twórcami, wystawy, warsztaty, przedstawienia teatralne, i szereg innych wydarzeń artystycznych.
- FABUŁA: „Tylko do świtu” (reż. Eliza Godlewska i Alan Ruczyński),
- DOKUMENT: „Chciałbym Ci powiedzieć” (reż. Mateusz Góra i Kamil Wilk).
- Nagrodę Główną „Offelię” w kategorii Fabuła,
- Nagrodę „Horacego” od Jury Młodego Widza,
- Nagroda „Laertes” od Jury Dziennikarzy.
TYLKO DO ŚWITU
Pięćdziesięcioletnia Roma znajduje się w najtrudniejszym momencie swojego życia – odeszła od męża i nie ma dachu nad głową. Kiedy sytuacja się pogarsza, pozostaje jej tylko zapomnieć się na chwilę.
OBSADA: Ewa Konstancja Bułhak, Anna Moskal, Piotr Czarniecki, Wiktoria Krążek, Tomasz Nosiński, Dominika Pasternak, Błażej Stencel
TWÓRCY: Eliza Godlewska, Alan Ruczyński MONTAŻ: Mariusz Gos, Piotr Kamiński DŹWIĘK I MUZYKA: Jakub Zataj KIEROWNICTWO PRODUKCJI: Malwina Kurzak OPIEKA ARTYSTYCZNA: Andrzej Jaroszewicz PRODUCENT: Maciej Ślesicki PRODUKCJA: Warszawska Szkoła Filmowa
CHCIAŁBYM CI POWIEDZIEĆ
Uczucie wstydu odciska piętno na życiu większości osób LGBTQ+ w Polsce. Dla Kamila i Mateusza szczera rozmowa o swojej inności staje się nieoczekiwanie powodem, by udać się do zupełnie nowego świata. „Chciałbym ci powiedzieć” stanowi intymne wejrzenie w relację chłopaków, w której odnajdują wzajemne wsparcie. Czy jednak przemiana, w której pomaga im zawodowy performer, pozwoli im uciec od problemów?
WYSTEPUJĄ: Mateusz Góra, Kamil Wilk, Jakub Mosor / Savannah Crystal
REŻYSERIA I MONTAŻ: Mateusz Góra, Kamil Wilk ZDJĘCIA: Szymon Głowacki DŹWIĘK: Katarzyna Kolecka, Lilia Lalek, Małgorzata Mendrek KIEROWNICTWO PRODUKCJI: Agata Jancewicz OPIEKA ARTYSTYCZNA: Barbara Fronc PRODUCENT: Maciej Ślesicki PRODUKCJA: Warszawska Szkoła Filmowa
Etiudy studentów Warszawskiej Szkoły Filmowej są realizowane przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej